COVID-19 (KOVİD-19), uzun adıyla Koronavirüs hastalığı 2019; insanları etkileyen, şiddetli akut solunum yolu sendromu koronavirüsü 2'nin (SARS-CoV-2) neden olduğu bulaşıcı bir solunum yolu hastalığı.
İlk olarak 2019 yılında Çin'in Hubei eyaletinin Wuhan şehrinde keşfedilmiş hastalık, keşfinden bu yana dünya çapında yayılarak 2019-20 koronavirüs pandemisine yol açmıştır.
Hastalıkta görülen yaygın semptomlar arasında ateş, öksürük ve nefes darlığı yer almaktadır. Kas ağrıları, balgam üretimi ve boğaz ağrısı ise daha az yaygın görülen belirtileri oluştururlar. İshal gibi gastrointestinal belirtiler rapor edilmiştir.
Bazı çalışmalarda virüsün merkezi sinir sistemini de tuttuğu, koku duyusu kaybı ve solunum güçlüğü belirtilerinin bu sebepten ileri geldiği gösterilmiştir. Vakaların çoğu hafif semptomlara sahip olsa da bazı hastalarda şiddetli zatürre ve çoklu organ yetmezliği meydana gelebilir.
Yaa bit artık bee çok bunaldık birileri hasta oluyo sürekli kötü haber alıyoruz bunaldık bittik sende bit arkadaşımın annesi babası hastaneye yattı arkadaşım panik atak oldu tel başında beklemekten bi sevdiğin hasta olsa gidip bi çorba bile yapamıyosun ne kadar kötü ya
“21. yüzyılı kırıp geçiren salgın” diye tarih kitaplarında geçecek olan hastalık. bit artık be, bit!
herkes ayrı bir telden çalıyor kimsenin hiç umurunda değil virüs var mi yok mu.
şimdi ne desek boş çünkü gerçekten kimse takmıyor bu hastalık var diye herkes yokmuş gibi davranıyor şehir içindeyiz kimse maske takmıyor maske var ama ağız aşagısı herkes yanyana oturuyor biz ne zaman bunun farkına varacaz hergün yüzlerce insan ölüyor ama kimsenin umrunda değil ne diyeyim allah muavvak etsin allah akıl fikir versin bu insanlara amin
daha uzun yıllar geçmeyeceğini düşündüğüm bir virüs insanları öldürmesi de cabası inşallah hemen çıkar hayatımızdan normale döneriz eski günleri çok özledim çünkü ben
böyle bazen göz göre göre birisi yalan söyler ve “he he hadi hadi” der böyle iğrenç bir gülümseme ile “olur olur öyle hahahaha” falan diyerek ne derseniz deyin umursamaz. başımızdakiler de aynen öyle hissettiriyor bana şahsen.

kapanmanın bir anlamı varsa kapanma olur mesela aşılamayı hızlandıracaksınızdır kapatırsınız aşıyla birlikte bi rahatlama olur. kapatırsınız insanları mağdur etmeden sosyal yardımlarla vs ve sonunda bir ümit olur. burada ikisi de yok. kapattık! kapattık da niye ağa? bunca adam taş mı yiyecek? aşı nerde ? o da yok. çin sözünü tutmamış ya afedersiniz de çin'in anasını sikeyim ben bunca zamandır yapılması gereken tek iş aşıyı çıkaracak gibi duran şirketlere yapışıp önden sipariş vermekti. bunun dışında ne kadar yol varsa denediler.
bende hiç bir amacının olmadığını , sosyal baskı ve yazın her yer açabilsinler diye yaptıklarını düşünüyorum.
Sizce biter mi ne diyosunuz bu ise?
Zor gibi ama insallah biter umarim bitse de eski hayata donus zor olacak gibi umarim insanlar bi nebze de olsa da degisir :)
bizim türk halkımız böyle oldukça zor kardeşim. ben küçük şehirde yaşıyorum. bakkala indim 5 6 kişi maskesiz girdi. çocuğumu gezdirmeye çıktım. maskeler çene altındageziniyor. sözde kapanma oldu millet sağda solda gezindi. nereye gidiyorsun ya da geliyorsun dendiği an market cevabını veriyorlar. bu gidişle zordur. bak ilk covid çinde başladı ama hasta sayısı çok azdır. bunu tam üç ayda beceriler. kaç aydır sokağa çıkma sağa yapılıyor. kim uyuyor? uyanlar az uymayanlar çok.